Ujawniono wydatki Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego na kampanię prezydencką, którą zakończyły dwie tury wyborów na urząd Prezydenta RP. Różnica w wydatkach jest ogromna!
Wybory prezydenckie w Polsce odbyły się w czerwcu i lipcu. Pierwszą turę – mimo panującej pandemii koronawirusa – przeprowadzono 28 czerwca. W niej żaden z kandydatów nie otrzymał ponad 50-procentowego poparcia i do wyłonienia zwycięzcy w wyborach potrzebna była druga tura.
Do tej przeszli Andrzej Duda i Rafał Trzaskowski. Polacy głosami z 12 lipca na urząd Prezydenta RP wybrali ponownie Andrzeja Dudę.
Wydatki Dudy i Trzaskowskiego na kampanię prezydencką: jeden z nich miał trzykrotnie wyższe!
Według tych danych. komitet Andrzeja Dudy wydał na kampanię prezydencką 28 mln 638 tys. zł, a komitet Rafała Trzaskowskiego – ponad 9 mln 551 tys. zł. Pieniądze, którymi dysponował urzędujący prezydent pochodziły z funduszu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości. Rafał Trzaskowski mógł liczyć na wsparcie funduszu wyborczego Platformy Obywatelskiej (w wysokości 8 mln 317 tys. zł) oraz wpłaty osób fizycznych (1 mln 237 tys. zł).
Ile i na co wydał Duda?
Komitet Andrzeja Dudy wydał na kampanię w środkach masowego przekazu wydał aż 9 mln 856 tys. zł, w tym 2 mln 537 tys. zł na reklamę w telewizji, 2 mln 720 tys. zł na wynajem nośników plakatów, a 4 mln 194 tys. zł na reklamę w internecie.
Dodatkowe wydatki to wykonanie materiałów wyborczych. Andrzej Duda na ten cel przeznaczył10 mln 162 tys. zł, z czego na plakaty wyborcze 5 mln 523 tys. zł, na filmy reklamowe i spoty – 1 mln 506 tys. zł, a na reklamę w internecie – 466 tys. zł.
Ostatnim punktem wydatków są spotkania wyborcze. Koszt ich organizacji wyniósł 4 mln 912 tys. zł.
Jak to wyglądało u Trzaskowskiego?
Z kolei Rafał Trzaskowski na kampanię w środkach masowego przekazu wydał 4 mln 327 tys. zł, z czego na reklamę w telewizji – 1 mln 83 tys. zł, w internecie – 1 mln 599 tys. zł, a na wynajem nośników plakatów – 1 mln 644 tys. zł. Na materiały wyborcze przeznaczył ponad 2 mln 793 tys., z czego na plakaty wyborcze – 1 mln 649 tys., na filmy reklamowe i spoty – 624 tys. zł, a na reklamę w internecie – 192 tys. zł. Natomiast spotkania z wyborcami kosztowały komitet Rafała Trzaskowskiego 1 mln 25 tys. zł.
Co także na WIDAL.PL?
Lekarz Krzysztof Simon, który stał się dość popularny w czasach pandemii, jest przerażony perspektywą pełnych cmentarzy na Wszystkich Świętych. Apeluje do rządzących o zamknięcie nekropolii.
Testy na koronawirusa online. Jeżeli ktoś ma podejrzenie, że mógł się zarazić panującym obecnie wirusem to jest szybkie rozwiązanie problemu. Nie trzeba nawet wychodzić z domu aby dowiedzieć się jaki jest nasz stan zdrowia.
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump wypowiedział się o chorobie COVID-19 i prowadzi narrację zwycięstwa nad śmiercionośnym wirusem. Aktualnie urzędujący prezydent USA przechodził chorobę COVID-19 przez kilkanaście ostatnich dni.
Podziel się:
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj nas w Google News.